کیلومتر 5 اتوبان کرج قزوین، شهرک صنعتی بهارستان، گلستان ششم غربی، پلاک 127

02634760670 - 02634760476

جستجو

اهمیت بسته بندی در موفقیت فروش و بازاریابی

گسترش علم و تکنولوژی و افزایش نیاز های بشر منجر به تولید انواع و اقسام اجناس متنوع و به وجود آمدن رقابتی سنگین بین تولید کنندگان شده است و در این میان بسته بندی مناسب ابزار قدرتمندی جهت پیروز شدن در این میدان نبرد می باشد. شاید در اینجا این سوال پیش آید که در طراحی بسته بندی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ بسته بندی نقش مهمی در سلامت محصول دارد. یکی از اهداف اصلی بسته بندی محصول محافظت از صدمات احتمالی در زمان حمل و نقل و یا در زمان به نمایش درآمدن آن در محل توزیع و پخش می باشد، علاوه برآن از جنبه زیبایی شناسی که منجر به جلب توجه مخاطب می گردد نیز از اهمیت ویژه ای در بسته بندی برخوردار است .

محصولات مختلف به روش های گوناگون و با استفاده از مواد اولیه متفاوت بسته بندی می گردند. به عنوان مثال بسته بندی دارو کاملا متفاوت با بسته بندی لوازم خانگی می باشد پس علاوه بر توجه به طرح و رنگ و کیفیت بسته بندی باید به نوع محصول و ویژگی هایی که بسته بندی آن محصول باید دارا باشد توجه نمود. بسته بندی نقش مهمی در جلب نظر مخاطب دارد شاید در ابتدا بسته بندی مسئله هائز اهمیتی به شمار نیاید ولی در بسیاری از موارد بسته بندی تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت فروش محصول می باشد. در سفارش بسته بندی یک محصول باید به مواردی از جمله رنگ و طرح ، ابعاد ، جنس ، وزن مظروف ، نوع چیدمان و حتی دمای محل انبارش و نگهداری محصول توجه نمود. رعایت نمودن یا رعایت ننمودن هر کدام از این عوامل می توانند به تنهایی موجب موفقیت یک محصول و یا شکست آن در بازار شوند. بسته بندی کارتنی یکی از پر مصرف ترین و پر طرفدارترین انواع بسته بندی می باشد. اولین نکته ای که در تولید بسته بندی کارتنی باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب کاغذ مصرفی مناسب و پس از آن انتخاب نوع ورق مناسب از نظر ضخامت (فلوت) و تعداد لایه ها می باشد. درباره 7 نوع از بسته بندی رایج در دنیا بیشتر بخوانید.

امروزه بسیاری از صنایع برای بسته بندی کالای خود از بسته بندی کارتنی استفاده می کنند که از میان آنها می توان به مواد غذایی، میوه جات، مواد شوینده و بهداشتی، لوازم خانگی، صنایع دارویی، کالاهای الکتریکی، صنعت حمل و نقل و لوازم یدکی خودرو و … اشاره نمود. از مزایای بسته بندی کارتنی میتوان به چاپ پذیری مناسب، قابلیت برش و تا پذیری، تحمل وزن بالا، قابل بازیافت بودن و سازگاری با محیط زیست، قیمت مناسب و سرعت تولید بالا اشاره نمود. پس شناخت و کسب حدودی دانش بسته بندی برای تولید کنندگان و استفاده کنندگان کارتن بسته بندی امری الزامیست. شرکت مهندسین خبره میهن با افتخار آماده ارائه هرگونه مشاوره و آموزش در مورد انواع کارتن بسته بندی و استانداردهای آن به تولید کنندگان و فعالان اقتصادی می باشد.

ما با ارائه راه حل های برتر بسته بندی به مشتریان خود کمک می کنیم تا در بازار متمایز شوند

برای رسیدن به این هدف، ما به طور مستمر در توسعه روابط خود با مشتریان خود سرمایه گذاری می کنیم تا بتوانیم نیازهای امروز و فردای مشتریان خود را برآورده کنیم. تیم مشاوره و طراحی خبره میهن پس از شنیدن خواسته های مشتریان، راه های مختلف بسته بندی محصول را مورد بررسی قرار داد و سپس با استفاده از تجربیات ارزشمند گذشته و دانش روز بسته بندی و استفاده از فناوری های نوین، بهینه ترین نوع بسته بندی را مورد بررسی قرار داد. در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما روی دکمه مشاوره رایگان کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *