کیلومتر 5 اتوبان کرج قزوین، شهرک صنعتی بهارستان، گلستان ششم غربی، پلاک 127

02634760670 - 02634760476

جستجو

تاثیر لاینر و فلوت در کارتن

فهرست مطالب

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

انتخاب بهترین فلوت بسته بندی برای محافظت از محصول

یکی از مهمترین جنبه های لجستیک و حمل و نقل، بسته بندی کالاها است. مواد بسته بندی امنیت مورد نیاز را برای اقلام انبار شده برای فروش داخلی و یا صادرات فراهم می کند که جعبه های کارتنی از محبوب ترین انواع بسته بندی هستند. استحکام جعبه کارتن ها براساس نوع فلوت آنها  دسته بندی می شود.  فلوت به صفحات کنگره ای گفته می شود که بین ورقه های مسطح جعبه کارتن قرار دارد. ساخت فلوت کمک می کند تا مقوا بادوام تر شود و بتواند فشار بیشتری را تحمل کند. براساس تعداد دندانه‌های فلوت و ارتفاع آنها می توان برای حمل و نقل کالاها و انبارش انها استحکام بیشتری را ایجاد کرد. در ادامه به توضیحات بیشتری درباره تاثیر فلوت و لاینر کارتن  و توضیحات بیشتر درباره فلوت و لاینر می پردازیم با ما در سایت کارتن سازی و جعبه سازی مهندسین خبره میهن همراه باشید.

فلوت و لاینر کارتن چیست؟

جعبه کارتن، ورق کارتن و رول کارتن دارای لایه های مختلف می باشد. در کارتن یک لایه به صورت موج دار و کنگره ای و لایه دیگر به صورت صاف و مسطح می باشد. این لایه ها به صورت یک در میان بر روی یکدیگر قرار می گیرند. به لایه کنگره ای و مواج کاغذ فلوت (Flute paper) گفته می شود. تعداد کنگره های کاغذ با توجه به نوع فلوت آن کاهش یا افزایش می یابد. کنگره های کاغذ در انواع فلوت A، فلوت B، فلوت C، فلوت D، فلوت E و فلوت F موجود می باشد. از طرفی لاینر (liner paper) به ورق کاغذ صاف و مسطحی گفته می شود که در بین لایه های فلوت قرار می گیرد و بیشتر در لایه های بیرونی یک جعبه کارتن برای لمینت شدن کاربرد دارد. فلوت و لاینر کارتن دو جزو جدایی ناپذیر جعبه کارتن ها می باشند. 

تاثیر لاینر و فلوت در ویژگی ھای کارتن

لاینر و فلوت از اجزای جدایی ناپذیر کارتن می باشد که براساس استحکام و مقاومت جعبه می توان آن را سفارشی سازی کرد. تعداد کنگره ها و موج دار بودن لایه های ورق کارتن باعث می شود تا استحکام جعبه نیز افزایش یابد. با افزایش فلوت های کارتن خاصیت ضربه گیری آن افزایش می یابد و در حمل و نقل و جا به جایی آسیب کمتری به کالا وارد می شود. در تصویر رو به رو انواع فلوت کارتن و تفاوت های آنها را مشاهده می کنید. 

تفاوت بین فلوت E و فلوت B

تفاوت عمده بین کارتن فلوت E و فلوت B تعداد فلوت در هر متر مربع است. این عدد استحکام جعبه و قابلیت چاپ آن را مشخص می کند. در حالی که به طور کلی، کارتن فلوت E فلوت های بیشتری در هر متر مربع دارند، اما از نظر اندازه نازک تر هستند. این نوع از  فلوت ها به راحتی تا می شوند. علاوه بر این، کارتن های با فلوت E بهترین گزینه برای چاپ هستند، زیرا اندازه این کارتن ها به آنها اجازه می دهد به راحتی در چاپگرها بچرخند.
کارتن فلوت B برای حمل محصولات یا کالاهای سنگین تر مناسب می باشند. این نوع کارتن ها حاوی فلوت های کمتری در هر متر مربع هستند، اما اندازه فلوت ها در این نوع از جعبه کارتن بیشتر می باشد بنابراین بر استحکام آنها نیز می افزاید. ضخامت فلوت فضای داخل کارتن ها را محدود می کند. فلوت های B دو برابر ضخامت فلوت های E هستند. از طرفی باید بدانید که فلوت های B نیز کمتر برای چاپ مناسب هستند. مهم ترین مزیت این نوع از جعبه کارتن ها ظرفیت و قدرت آنها می باشد.

برای سفارش انواع جعبه کارتن با فلوت های مختلف و استحکام و مقاومت بالا از شرکت کارتن سازی مهندسین خبره میهن با شماره تلفن زیر تماس بگیرید.

محکم ترین نوع جعبه کارتن کدام است؟

مستحکم ترین نوع کارتن، کارتن های چند لایه در انواع کارتن سه لایه، پنج لایه و هفت لایه است که استحکام آن به دلیل وجود فلوت های بزرگتر می باشد. این فلوت‌های بزرگ‌تر به محکم‌تر کردن جعبه‌های چند لایه کمک می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند بدون خم شدن روی هم قرار گیرند. از طرفی کارتن سینگل از جمله کارتن ارزان قیمت در بازار می باشند که تحمل بار با وزن بالا را ندارد. اگر به دنبال بادوام ترین نوع جعبه کارتن هستید، کارتن های چند لایه در انواع کارتن 3 لایه، کارتن 5 لایه و کارتن 7 لایه گزینه های مناسبی می باشند.

بیشتر بخوانید: روند پیدایش و تفاوت انواع فلوت

ما با ارائه راه حل های برتر بسته بندی به مشتریان خود کمک می کنیم تا در بازار متمایز شوند

برای رسیدن به این هدف، ما به طور مستمر در توسعه روابط خود با مشتریان خود سرمایه گذاری می کنیم تا بتوانیم نیازهای امروز و فردای مشتریان خود را برآورده کنیم. تیم مشاوره و طراحی خبره میهن پس از شنیدن خواسته های مشتریان، راه های مختلف بسته بندی محصول را مورد بررسی قرار داده و سپس با استفاده از تجربیات ارزشمند گذشته و دانش روز بسته بندی و استفاده از فناوری های نوین، بهینه ترین نوع بسته بندی را مورد بررسی قرار داده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما روی دکمه مشاوره رایگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *