کیلومتر 5 اتوبان کرج قزوین، شهرک صنعتی بهارستان، گلستان ششم غربی، پلاک 127

02634760670 - 02634760476

جستجو

لیست انواع مقوا برای جعبه سازی

مقوا یکی از عناصر حیاتی در زمینه بسته‌بندی است و انواع گوناگون مقوا با توجه به کیفیت ساخت و مواد اولیه‌ای که برای تولید آن‌ها انتخاب می‌شود، در محصولات چاپی مختلف به کار می‌روند. در دسته‌بندی انواع مقوا برای جعبه سازی که در صنعت چاپ و بسته‌بندی به کار می‌روند، می‌توان به مقوای پشت طوسی، مقوای پشت سفید، مقوای ایندربورد و مقوای گلاسه اشاره نمود. همانطور که در سفارش کارتن بسته‌بندی به شناخت انواع کارتن نیاز است، در تهیه جعبه‌های مقوایی نیز شناخت انواع مقواها و روش‌های چاپ جعبه مقوایی امر ضروری می‌باشد. در ادامه به توضیحات بیشتری درباره انواع مقوا برای جعبه سازی می پردازیم با ما همراه باشید.

مقوای پشت طوسی

مقوای پشت طوسی به انگلیسی grey back cardboard به عنوان یک نوع مقوا بازیافتی شناخته می‌شود. این نوع مقوا با گرماژهای متنوع به اندازه‌های 230، 250، 280، 300 و 350 گرم تولید می‌شود و یک سوی آن دارای رنگ سفید و سوی دیگر طوسی است. تعیین گرماژ مقوای پشت طوسی معمولاً بر اساس سفارشات مشتری، وزن محصولات داخل جعبه و سایر پارامترهای مشخص شده توسط مشتری انجام می‌شود. مواد اولیه برای تولید این نوع مقوا از ضایعات کاغذ، مقوا، مجله، روزنامه و کتاب بهره می‌برد و به دلیل خاصیت بازیافتی، این مقوا به عنوان یک گزینه مناسب در بسته‌بندی کالاهای غذایی، بهداشتی و دارویی محسوب نمی‌شود.

قابلیت برش آسان مقوای پشت طوسی، امکان ایجاد اشکال مختلف و انعطاف در آن را فراهم می‌کند. از آنجا که قابلیت چاپ بالا در روی سطح سفید آن وجود دارد، شرکت‌های تولید جعبه و لوازم تحریر از این مقوا به عنوان یک گزینه کاربردی و محبوب استفاده می‌کنند. این مقوا با استفاده از یک دستگاه اتو مخصوص، قابلیت تنظیم سختی و نرمی در گرماژ بالا را داراست تا حالت یکنواخت و یا نرم و لطیفی به آن داده شود. در مواردی که نیاز به مقاومت بیشتری است، توصیه می‌شود از مقوای ایندربورد استفاده گردد.

این نوع مقوا در دو دسته بندی از لحاظ کیفیت قرار می‌گیرد. درجه اول مقوا پشت طوسی دارای سطح سفیدی با کیفیت بالاتر است، اما در درجه دوم، کیفیت آن کمتر بوده و رنگ سفید کمتری دارد. این امر به دلیل عدم افزودن مواد شیمیایی (سولفات) که در مرحله خمیر کردن ضایعات کاغذ یا مقوای کارتن به آن افزوده نشده است، مرتبط می‌شود.

مقوای پشت طوسی

مقوای پشت سفید

یکی از مقواهای رایج که در صنایع چاپ و بسته‌بندی به کار می‌رود، معروف به مقوای پشت سفید است. این نوع مقوا با گرماژهای متنوع از ۲۳۰ تا ۵۰۰ عرضه می‌شود. هر چه لایه رویی مقوای پشت سفید ضخیم‌تر باشد، کیفیت مقوا افزایش می‌یابد. این مقوا نسبت به مقوای پشت طوسی مقاوم‌تر و براق‌تر است، که ظاهری جذاب و با کیفیت برای بسته‌بندی به وجود می‌آورد.

از ویژگی‌های برجسته مقوای پشت سفید، قابلیت چاپ با کیفیت بالا است. این نوع مقوا برای تولید جعبه‌ها در حوزه‌های بهداشتی، پزشکی و غذایی به کار می‌رود. همچنین، در صنایع مواد شوینده و بهداشتی مانند تولید انواع پودر نیز از این بسته‌بندی استفاده می‌شود.

مقوای پشت سفید

مقوای ایندربورد

مقوای ایندربورد یا FBB از جمله مقواهایی است که به تائید وزارت بهداشت رسیده و در تولید جعبه‌های مصرفی در حوزه‌های خاص مانند مواد غذایی، آرایشی- بهداشتی و محصولات دارویی و در پروژه‌های با کیفیت بالا جایگاه ویژه‌ای دارد. هر دو طرف این مقواها دارای سطح سفید هستند و انعطاف‌پذیری بالای آن از شکستگی یا ترک‌خوردگی جلوگیری می‌کند.

گرماژ معمولی مقواهای ایندربورد که در بازار موجود است، شامل اندازه‌های ۱۸۰ گرم، ۲۳۰ گرم، ۲۵۰ گرم، ۲۸۰ گرم، ۳۰۰ گرم، ۳۵۰ گرم، ۴۰۰ گرم و ۴۵۰ گرم می‌شود. از ویژگی‌های متمایز این نوع مقوا می‌توان به کیفیت بالای تولید، براق بودن، سختی و استحکام فوق‌العاده آن نسبت به سایر انواع مقواها اشاره کرد.

مقوای ایندربورد

مقوای گلاسه

مقوای گلاسه به یک نوع کاغذ با پوشش دو رو و کیفیت بسیار بالا و وزن کمی که سطح صافی دارد اطلاق می‌شود. این مقوا به دلیل داشتن روکشی براق به نام کوتینگ، شناخته می‌شود. این روکش باعث می‌شود سطح مقوا بسیار صاف و درخشان به نظر بیاید.

مقوای گلاسه با گرماژهای مختلف مانند ۱۵۰، ۱۸۰ و ۲۱۰ گرم و … تولید و به بازار عرضه می‌شود. به دلیل جذب یکنواخت مرکب، کاغذ گلاسه در صنایع چاپ و بسته‌بندی بسیار محبوب است و به عنوان مواد اصلی برای تولید کتاب، مجلات، کارت‌های ویزیت، کاتالوگ‌ها و … به کار می‌رود.

مقوای گلاسه

سخن پایانی

در این مطلب سعی برآن داشتیم تا انواع مقوا برای جعبه سازی را در صنعت بسته بندی و کارتن سازی بیان کنیم. با توجه به محصولاتی که قصد دارید بسته‌بندی کنید و ابعاد و حجم مورد نیاز، باید مقواهای مناسب را برای بسته‌بندی اقلام خود انتخاب کنید. برای سفارش انواع کارتن بسته‌بندی یا جعبه‌های مقوایی، می‌توانید از مشاوره تیم متخصص و حرفه‌ای مهندسین خبره میهن بهره‌مند شوید. مشاورین مهندسین خبره میهن با ارائه نکات لازم در خصوص سفارش انبوه بسته‌بندی‌ها و مراحل تولید آن‌ها، شما را راهنمایی می‌کنند. جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن 02634760670 تماس بگیرید.

ما با ارائه راه حل های برتر بسته بندی به مشتریان خود کمک می کنیم تا در بازار متمایز شوند

برای رسیدن به این هدف، ما به طور مستمر در توسعه روابط خود با مشتریان خود سرمایه گذاری می کنیم تا بتوانیم نیازهای امروز و فردای مشتریان خود را برآورده کنیم. تیم مشاوره و طراحی خبره میهن پس از شنیدن خواسته های مشتریان، راه های مختلف بسته بندی محصول را مورد بررسی قرار داد و سپس با استفاده از تجربیات ارزشمند گذشته و دانش روز بسته بندی و استفاده از فناوری های نوین، بهینه ترین نوع بسته بندی را مورد بررسی قرار داد. در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما روی دکمه مشاوره رایگان کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *