کیلومتر 5 اتوبان کرج قزوین، شهرک صنعتی بهارستان، گلستان ششم غربی، پلاک 127

جستجو

بررسی مشکلات موجود در بازار کاغذ بسته بندی

در سال های اخیر، کالاهای بسیاری در کشور در سایه افزایش قیمت ارز دچار افزایش قیمت شده اند. کاغذ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نوسانات قیمتی را تجربه کرده است. در حال حاضر عمده ی کاغذ بسته بندی مصرفی در کشور ما توسط تولید کنندگان داخلی تامین می گردد. صنعت کاغذسازی جزء صنایع بالا دستی تلقی می شود زیرا که به طور مستقیم هم با ایجاد فضای فرهنگی در کشور مرتبط بوده و هم به عنوان اولین زنجیره حلقه ی توزیع محصولات تولیدی نقش کلیدی را ایفا می کند. مواد اولیه اصلی در تولید کاغذ های بسته بندی، ضایعات کارتن می باشد که با نام آخال شناخته می شود و اصلی ترین ماده اولیه برای تولید خمیر کاغذ به شمار می رود که در حال حاضر به دلیل حساسیت های محیط زیستی، واردات آن دچار محدودیت هایی بوده و همچنین افزایش قیمت ارز و جذابیت های به وجود آمده در بازار جهت صادرات کاغذهای بسته بندی باعث شده طی سال های اخیر با کمبود این مواد مواجه باشیم.

صادرات کاغذ بسته بندی اگرچه برای تولید کنندگان این صنعت بسیار سود آور و جذاب می باشد ولی در صورتی که مواد اولیه واحد های تولیدی داخل تامین نشود کمبود کاغذ بسته بندی در کشور به صنایع تولیدی آسیب جدی وارد خواهد کرد و جهت جلوگیری ازاین امر باید توجه داشت که تعادل میان ورودی و خروجی مواد اولیه کاغذ سازی برقرار شود. اگر صادرات کاغذ داریم در مقابل باید بتوانیم آخال مورد نیاز آن را وارد نماییم تا صنایع تولیدی داخلی دچار مشکل نشوند. در حال حاضر آخال های داخلی تبدیل به کاغذ شده و صادر می شوند و در مقابل واردات محدودی صورت می پذیرد. مشکل دیگری که صادرات بی رویه کاغذ ایجاد نموده است افزایش بهای سایر محصولات تولیدی است که متاثر از افزایش قیمت کارتن بسته بندی ناگزیرند قیمت کالاهای خود را افزایش دهند.

آقای رسول ورشوچي منفرد، عضو هيئت مديره شركت تعاوني اعضاي انجمن مديران صنايع كارتن و ورق و عضو هیئت مدیره صنایع بسته بندی خبره میهن پیشنهاداتی در این زمینه ارائه دادند که در شرایط فعلی نیز با توجه به مشکلات و مسائلی که ذکر گردیی می تواند راهگشا باشد. ایشان اظهار نمودند بايد دو محدوديت برای هر مجموعه تولیدی واردکننده آخال در نظر گرفته شود؛ اول اینکه هر مجموعه وارد کننده آخال 20 درصد حجم واردات خود اجازه صادرات داشته باشد و دوم مجموعه های تولیدی که توان تولید انواع کاغذهای سفید، کرافت، تست لاینر، کاغذ لاینر و فلوتینگ را دارند، بیشتر از 25 درصد ظرفیت تولید فعلی خود اجازه صادرات نداشته باشند به عبارتی شاهد این نباشیم که یک مجموعه تولیدی چنانچه پنج برابر ظرفیت تولیدی خود واردات آخال داشت اجازه صادرات کل آن را داشته باشد زیرا این امر موجب نابسامانی بازار بسته بندی در داخل کشور می گردد.شرکت مهندسین خبره میهن به عنوان عضوی از مجموعه های تولیدی بسته بندی در کشور، وظیفه خود می داند که در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تمام تلاش خود را در راستای تامین ملزومات بسته بندی و همچنین حفظ کیفیت تولیدات خود به کار بندد زیرا که معتقدیم تامین کنندگان و مشتریان در یک حلقه مشترک قرار دارند و رشد و توسعه هریک بی شک بر دیگری اثر گذار خواهد بود.

ما با ارائه راه حل های برتر بسته بندی به مشتریان خود کمک می کنیم تا در بازار متمایز شوند

برای رسیدن به این هدف، ما به طور مستمر در توسعه روابط خود با مشتریان خود سرمایه گذاری می کنیم تا بتوانیم نیازهای امروز و فردای مشتریان خود را برآورده کنیم. تیم مشاوره و طراحی خبره میهن پس از شنیدن خواسته های مشتریان، راه های مختلف بسته بندی محصول را مورد بررسی قرار داد و سپس با استفاده از تجربیات ارزشمند گذشته و دانش روز بسته بندی و استفاده از فناوری های نوین، بهینه ترین نوع بسته بندی را مورد بررسی قرار داد. در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما روی دکمه مشاوره رایگان کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *