کیلومتر 5 اتوبان کرج قزوین، شهرک صنعتی بهارستان، گلستان ششم غربی، پلاک 127

02634760670 - 02634760476

جستجو

برنامه ریزی برای تغییر در مدیریت رفتار سازمانی

رهبر اثربخش نه فقط باید مهارت های تشخیصی خوب داشته باشد، بلکه باید پس از تحلیل نیاز های محیط کار خود قادر باشد که شخصیت رهبری خود را با این نیاز ها سازگار کند و وسایلی برای تغییر بعضی از متغیرهای دیگر یا همه آنها به وجود آورد. با تشخیص اینکه گاهی یگانه راه رسیدن به اثر بخشی از طریق برنامه ریزی برای تغییر در مدیریت رفتار سازمانی است.

change management

افزودن اثربخشی

لیکرت در تحقیقات خود به این تمایل پی برد که سرپرستان کارمندمدار که در کار خود نظارت کلی اعمال می کنند در مقایسه با سرپرستان کارمندمدار که نظارت مستقیم و دقیق به کار می برند، قسمت های تولید و بارآور تری دارند.
لیکرت پی برد که یک زیر دست عموما نسبت به انتظارات سطح بالا و اعتماد راستین مافوق خود عکس العمل خوبی نشان می دهد و سعی می کند با عملکرد سطح بالا سزاوار اعتماد بودن را به ثبوت برساند در نتیجه اعتماد مافوق به او بیشتر تقویت می شود، زیرا به کسی که انتظارات شما را برآورده می سازد یا حتی پا فراتر از آن می گذارد به راحتی می توان اعتماد کرد و احترام قائل شد. این رویداد را می توان چرخه اثربخش نامید. (کارایی برابر می باشد با اثر بخشی)
اثربخشی، معمولا به رفتار رهبری وظیفه مدار، کوتاه مدت منجر می شود این سبک در بعضی موارد جای زیادی برای یک رابطه توام با اعتماد با کارکنان باقی نمی گذارد. در عوض به زیردستان گفته می شود “چه بکنند و چگونه بکنند” بی آنکه اندک ملاحظه ای نسبت به اندیشه ها و احساسات آن ابراز شود.

تغییردهی چرخه غیر اثربخش

پرسش این است که چگونه این چرخه غیر اثربخش را خنثی کرده آن را اثربخش سازیم؟ در این مورد زیردست و بالادست هردو، حداقل به دو گزینه دسترسی دارند.
زیردست یا می تواند کار فعلی خود را ترک کرده به جستجوی محیط کاری بپردازد که در آن مافوق از عملکرد او انتظارات سطح بالاتری داشته باشد، یا می تواند به انتظارات و اعتماد به سطح پایین مافوق فعلی خود با عملکرد سطح بالا پاسخ دهد و به این طریق امیدوار باشد که بالاخره اعتماد وی را جلب کرده انتظارات او را تغییر دهد.(رویکردهای متفاوت رفتار با یک کارگر نظم شکن)


واکنش کارگر: خصومت و تنفربه وجود می آید.

مدیر وظیفه مدار: رفتار پرخاشگرانه می شود مزاحمت بیشتری به وجود می آورد.

پیامد و نتیجه :فرد احساس می کند که سرپرست از او خوشش نمی آید.


مدیر روابط مدار: فرد در می یابد که با کارشکنی می تواند توجه سرپرست را جلب کند زیرا سرپرست خواهان حسن تفاهم است.

پیامد و نتیجه آن: پرخاشگری به جا می ماند با کناره گیری سایر کارگران از وی بسیار سزاوار ملامت می شود حادثه آفرینی می کند تا جلب توجه کرده به کارهای دلخواهش گمارده شود.

تغییر در مدیریت رفتار سازمانی

چرخه های تغییر در مدیریت رفتار سازمانی

اهمیت سطوح تغییر وقتی بیشتر آشکار می شود که چرخه های متفاوت تغییر، یعنی چرخه تغییر مشارکت جویانه و چرخه تغییر اجباری را بررسی کنیم.

تغییر مشارکت جویانه

این چرخه هنگامی صورت عمل به خود می گیرد که دانش جدیدی برای فرد یا گروه فراهم شود. انتظار می رود که گروه این داده ها را خواهد پذیرفت و نگرش مثبت و تعهدی در جهت تغییر مطلوب پیدا خواهد کرد. در این سطح راهبرد عمل ممکن است مشارکت مستقیم فرد یا گروه در امر کمک به انتخاب و تصویب هدف ها یا روشهای جدید برای دستیابی به هدف ها باشد. این راهبرد مشارکت گروهی در حل مسئله است.


تغییر اجباری

شاید همه ما با موقعیتی مشابه این مواجه شده ایم که صیح یک روز، اول وقت اداری طی اطلاعیه ای اعلان شده است که از امروز همه اعضای این سازمان مطابق دستورالعمل مندرج در بخشنامه شماره فلان انجام وظیفه خواهند کرد. این نمونه ای از چرخه تغییر اجباری است که با تحمیل تغییر بر کل سازمان آغاز می شود. این تغییر بر نظام تعامل–نفوذ در سطح رفتار فردی اثر خواهد گذاشت. ارتباطات و وجوه جدید رفتاری، دانش و معرفت جدیدی پدید می آورند که معمولا پیش آمادگی ها یا گرایش هایی در جهت یا خلاف جهت تغییر مورد نظر به وجود می آورد.

ما با ارائه راه حل های برتر بسته بندی به مشتریان خود کمک می کنیم تا در بازار متمایز شوند

برای رسیدن به این هدف، ما به طور مستمر در توسعه روابط خود با مشتریان خود سرمایه گذاری می کنیم تا بتوانیم نیازهای امروز و فردای مشتریان خود را برآورده کنیم. تیم مشاوره و طراحی خبره میهن پس از شنیدن خواسته های مشتریان، راه های مختلف بسته بندی محصول را مورد بررسی قرار داد و سپس با استفاده از تجربیات ارزشمند گذشته و دانش روز بسته بندی و استفاده از فناوری های نوین، بهینه ترین نوع بسته بندی را مورد بررسی قرار داد. در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما روی دکمه مشاوره رایگان کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *