کیلومتر 5 اتوبان کرج قزوین، شهرک صنعتی بهارستان، گلستان ششم غربی، پلاک 127

جستجو

فرآیندهای چاپ سنتی

سه روش چاپ که در حال حاضر بیشترین استفاده را دارند: لیتوگرافی افست، گراوور و فلکسوگرافی هستند. دستگاه‌های چاپ برای هر یک از این روش‌ها به صورت پایه ای از نظر طراحی دستگاه کاریر تصویر یا کلیشه چاپ، جوهر و سیستم تحویل جوهر به کلیشه چاپ متفاوت هستند.

فرآیندهای چاپ سنتی

 

مصارف معمول

 

 

 

مجلات، روزنامه‌ها، نمونه های تبلیغاتی، گزارش‌های سالانه، جعبه‌های غلات، کیسه‌ها، برچسب‌ها و اتیکت ‌ها

 

مجلات و کاتالوگ‌ها، نشریات، بسته‌بندی‌های شکلات، جعبه‌های غلات، کیسه‌های محصولات خوراکی، کفپوش‌های وینیل

روزنامه‌ها، کتاب های راهنما تلفن، کارتن‌های ممبرانی، کیسه‌های نان، جعبه‌های غلات، کارتن‌های شیر، کاغذ کادو

 

مواد اولیه

 

کاغذهای پوشش‌داده‌شده و بدون پوشش، کاغذهای روزنامه، برخی از فیلم‌های بسته‌بندی پلیمری

کاغذهای پوشش‌داده‌شده و بدون پوشش، روزنامه، برخی از فیلم‌های بسته‌بندی پلیمری

کاغذهای پوشش‌داده‌شده و بدون پوشش، روزنامه، برخی از فیلم‌های بسته‌بندی پلیمری

 

فشار چاپ

 

متوسط به سنگین

سنگین

سبک

 

طول دوره چاپ

 

حداکثر چاپ 300000 تا 400000

میانگین 6 تا 7 میلیون چاپ؛ با سیلندری که مجدداً فلزیابی می‌شود، ممکن است بیشتر باشد.

میانگین 1 تا 2 میلیون چاپ

 

 

عرض دستگاه چاپ

 

یونیت تغذیه ای تا 60 اینچ

شبکه 11 تا 60 اینچ

2 تا 144 اینچ

“دستگاه سایز کوچک: از 6 اینچ تا 24 اینچ”

“دستگاه سایز بزرگ: از 24 اینچ تا 90 اینچ”

“120 اینچ برای دستگاه‌های کارتن سازی

طول تکرار

فرمت استاندارد با طول تکرار محدود

طول تکرار بی‌نهایت متغیر

طول تکرار متغیر

سرعت دستگاه (فوت در دقیقه)

وابسته به محصول:

مجلات: 2,500 فوت در دقیقه

یونیت تغذیه ای: 12.000 چاپ در هر ساعت”

وابسته به محصول:

مجلات: 3,000 فوت در دقیقه

کیسه‌های نان: 500-900 فوت در دقیقه

کفپوش وینیل: 50 فوت در دقیقه

وابسته به محصول:

دستمال توالت: 3,000 فوت در دقیقه

کیسه‌های نان: 500-900 فوت در دقیقه

لیبل‌های حساس به فشار: 100-300 فوت در دقیقه

جوهر

جوهر

مبتنی بر روغن و سویا

تنش حرارتی و غیر تنش حرارتی

تراپینگ خیس

جوهر سریع خشک شونده

مبتنی بر حلال و آب

تراپینگ خشک

جوهر سریع خشک شونده

مبتنی بر حلال و آب

قابل تصویر سازی با اشعه فرابنفش (UV)

تراپینگ خشک

توری صفحه

65 تا 300 خط در هر اینچ

معمول‌ترین:

133 تا 150 خط در هر اینچ

120 تا 300 خط در هر اینچ معمول‌ترین:

150 خط در هر اینچ

45 تا 150 خط در هر اینچ

معمول‌ترین:

100 تا 133 خط در هر اینچ

حداقل نقطه هایلایت چاپ‌شده

% 5-3

3%

% 12-8

افزایش نقطه

متنی : 20 %

متنی: % 26-23

متنی: % 25-20

لیتوگرافی افست

لیتوگرافی افست به طور گسترده در صنعت انتشارات مورد استفاده قرار می‌گیرد و مجلات، کاتالوگ‌ها و روزنامه‌ها را چاپ می‌کند، همچنین در چاپ گزارش‌های سالیانه، تبلیغات و باز تولید هنری نیز به کار می‌رود. لیتوگرافی افست همچنین می‌تواند بسته‌بندی‌های مبتنی بر کاغذ مانند کارتن‌ها، برچسب‌ها و کیسه‌ها را چاپ کند. فرآیند لیتوگرافی افست یک فرآیند صفحه‌ای است، به این معنا که در کلیشه چاپ هم ناحیه‌های تصویر و هم ناحیه‌های غیر تصویر را روی یک سطح صاف یا شابلون نگه می‌دارد. در اکثر دستگاه‌های لیتوگرافی افست، نواحی تصویری روی کلیشه برای جذب جوهر لیتوگرافی تیمار شیمیایی شده و در عین حال محلول یا مواد شیمیایی مقاوم به جوهر ناحیه‌های غیر تصویری را از جوهر‌گیری محافظت می‌کنند. تصویر از کلیشه ابتدا به یک پتویی (بنابراین از واژه “آفست” استفاده می‌شود) و سپس به کاغذ یا مواد دیگر، معروف به مواد اولیه، منتقل می‌شود. برای خشک شدن بیشتر جوهرهای لیتوگرافی نیاز به مدت زمان مشخص یا اعمال حرارت دارند.

لیتوگرافی افست

گراوور

روتوگراوور (یا همان گراوور)، یک روش چاپ معمول بر روی انواع مختلفی از مواد اولیه از جمله کفپوش‌های وینیلی، صفحه رویی میز با طرح چوبی و پنل‌ها است. این روش دومین روش پرکاربرد در اروپا و شرق دور و آسیا و سومین روش در ایالات متحده است. گراوور برای چاپ محصولات با حجم بالا مانند بسته‌بندی، مجلات و بروشور که در روزنامه‌ها قرار می‌گیرند، استفاده می‌شود. علاوه بر این، نسخه‌های افست از دستگاه‌های گراوور برای انواع چاپ لیبل‌ها یا لوگوها بر روی کپسول‌های دارو و حتی حرف “M” در شکلات M&M® استفاده می‌شوند.
گراوور یک فرآیند اینتالیو است، به طوری که ناحیه تصویر زیر سطح ناحیه‌های غیرتصویری قرار دارد. تصویر بصورت سلولی روی یک کلیشه نقره‌ای یا سیلندر با روکش مس حکاکی می‌شود. با تغییر اندازه و عمق هر سلول، چاپگری که از دستگاه گراوور استفاده می‌کند می‌تواند تون‌ها را تغییر دهد. اغلب پس از حکاکی یا حکاکی نقره‌ای، کلیشه یا سیلندر با کروم پوشش داده می‌شود تا دوام و عمر کاری آن افزایش یابد.
جوهری با خشک‌ شوندگی سریع سلول‌های عمیق را پر می‌کند، یک تیغ فلزی نازک به نام داکتر بلید، ناحیه‌های غیرتصویری جوهر را پاک می‌کند و تصویر مستقیماً تحت فشار سنگین از یک سیلندر فشار با پوشش لاستیکی به سوی ماده اولیه منتقل می‌شود.

گراوور

فلکسوگرافی

به دلیل استفاده ازکلیشه نرم و فشرده، که باعث ایجاد سطوح ناهموار می شود، اغلب فلکسوگرافی برای چاپ روی مواد بسته بندی مانند جعبه کارتنی و مقوایی استفاده می شود. جوهرهای مایع سریع‌خشک شونده که در فلکسوگرافی استفاده می شوند، برای موادی مانند فیلم‌های پلی اتیلن که برای کیسه‌های خرید پلاستیکی استفاده می‌شوند، ایده‌آل هستند. دستگاه‌های فلکسوگرافی اغلب بخشی از یک فرآیند تولید هستند که در آن جعبه ها چاپ، برش خورده، تا شده و شکل می گیرند. فلکسوگرافی به عنوان یک فرآیند رلیف شناخته می‌شود. نواحی تصویر روی کلیشه فشرده برجسته تر از نواحی غیرتصویری محیطی می باشد. یک سیلندر منتقل کننده جوهر به نام سیلندر آنیلوکس جوهر را به نواحی بالا منتقل می‌کند. سپس با تماس کوچک کلیشه با ماده اولیه تصویر منتقل می شود. فشار کم در حین انتقال تصویر امکان چاپ روی موادی مانند ورق های کارتنی را فراهم می‌کند که ممکن است تحت فشار اثرات مخربی داشته باشد.

ما با ارائه راه حل های برتر بسته بندی به مشتریان خود کمک می کنیم تا در بازار متمایز شوند

برای رسیدن به این هدف، ما به طور مستمر در توسعه روابط خود با مشتریان خود سرمایه گذاری می کنیم تا بتوانیم نیازهای امروز و فردای مشتریان خود را برآورده کنیم. تیم مشاوره و طراحی خبره میهن پس از شنیدن خواسته های مشتریان، راه های مختلف بسته بندی محصول را مورد بررسی قرار داد و سپس با استفاده از تجربیات ارزشمند گذشته و دانش روز بسته بندی و استفاده از فناوری های نوین، بهینه ترین نوع بسته بندی را مورد بررسی قرار داد. در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما روی دکمه مشاوره رایگان کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *