کیلومتر 5 اتوبان کرج قزوین، شهرک صنعتی بهارستان، گلستان ششم غربی، پلاک 127

جستجو

پخش رنگ در فلکسوگرافی

تمام فرآیندهای چاپ در معرض اتفاقی اجتناب ناپذیر معروف به “پخش رنگ” می باشند. زمانی که نقاط از فیلم به کلیشه منتقل می‌شوند، ابعاد آنها در طی انتقال نوری بیشتر می‌شوند. زمانی که نقطه جوهری از کلیشه به بستر منتقل می‌شود، ممکن است در طی جذب جوهر دوباره ابعادش بیشتر شود. به عبارت دیگر، یک نقطه که ابتدا 50٪ بروی فیلم بود، ممکن است به 51٪ در کلیشه برسد و در نهایت در یک چاپگر فلکسوگرافی به عنوان یک نقطه 65٪ یا بیشتر چاپ شود. جوهر مایع و کلیشه های فشرده استفاده شده در فلکسوگرافی تمایل به پخش رنگ دارند، اما این افزایش وابسته به نوع چاپگر و بستر است. فیلم‌های صاف غیرجذبی و کاغذهای پوشش‌دار باعث ایجاد کمترین پخش رنگ نسبت به سطوح جذبی و نامنظم مانند کاغذهای بدون پوشش، روزنامه و ورق کارتنی می‌شوند.
با این حال، پخش رنگ به طور معمول مداوم و قابل پیش‌بینی است. نرم‌افزارهای تفکیک تصویر یا رنگ می‌توانند نقاط را بر اساس اندازه‌گیری‌های ارائه شده توسط چاپگر تنظیم کنند. به طور معمول، چاپگر تجزیه ‌وتحلیل اثر انگشت را انجام می‌دهد، که اطلاعات پخش رنگ را به جداکننده رنگ یا طراح دسکتاپ ارائه می‌دهد. نمودار IT8 نمونه‌ای از هدف تست نمایش‌داده‌شده برای چاپگر اثر انگشتی است. با چاپ چنین هدفی تحت شرایط کنترل‌شده، نقاط می‌توانند در فیلم‌های تفکیک رنگ تنظیم شوند. علاوه بر این، پکیج‌های کالیبراسیونی به روند پردازش تصویر شبکه‌ای (RIP) داخلی همچون کالیبراتورAgfa نیز تنظیماتی را انجام می‌دهند.

سیلندر فشار

هر چند که جوهر در محل فشار نسبتاً سبکِ چاپ منتقل می‌شود، کلیشه فلکسوگرافی نرم در طی انتقال تصویر به طور کمی تغییر شکل یافته و فشرده می‌شود. این باعث پخش جوهر و رنگ می‌شود.

سیلندر فشار در فلکسو

دوآرومتر کلیشه

چون کلیشه های سفت‌تر به اندازه کلیشه های نرم‌تر فشرده نمی‌شوند، کمتر پخش رنگ دارند. از سوی دیگر، کلیشه ‌های نرم‌تر تصاویر تِمپلات را به طور کامل‌تر انتقال می‌دهند. پخش رنگ می‌تواند با استفاده از یک لایه سطحی نازک (“0.005 –”0.002) با دوآرومتر بالاتر از مواد کلیشه پشتیبان کاهش یابد. پخش رنگ کلیشه می‌تواند با نوار فشرده یا یک پتویی که فشار را جذب می‌کند، کاهش یابد.
یک دستگاه به نام مقیاس Shore A سختی کلیشه را اندازه گیری می‌کند، که به عنوان دوآرومتر نیز شناخته می‌شود. تصویر در سمت چپ نشان دهنده اندازه‌گیری مقیاس روی یک کلیشه نرم است؛ در سمت راست اندازه‌گیری روی یک کلیشه سفت‌تر است.

جوهر با ویسکوزیته بالاتر با همان سرعت جوهر با ویسکوزیته پایین‌تر پخش نمی‌شود. پخش یا جریان یک جوهر فلکسوگرافی با ویسکوزیته پایین به محض انتقال به بستر و قبل از خشک شدن، به پخش رنگ کمک می‌کند. در مقابل، جوهر لیتوگرافی دارای غلظتی بالا و بافت خمیری می‌باشد و به پخش بیش‌ازحد حساس نیست.

جوهر یا ویسکوزیته فلکسوگرافی

روکش بستر چاپ پخش رنگ را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. زمانی که جوهر بر روی فیلم‌های صاف غیرجذبی و کاغذهای پوشش‌دار اعمال می‌شود، معمولاً بسیار کم پخش می‌شود و شکل نقطه را حفظ می‌کند. اما در سطوح چاپی جذبی و نامنظم تر مانند کاغذ بدون پوشش، روزنامه و کاغذ لاینر موجب پخش رنگ می‌شوند، الیاف کاغذ به عنوان یک جاذب عمل کرده و جوهر مایع را جذب کرده و باعث پخش آن خارج از شکل و الگوی نقطه می‌شوند.

ما با ارائه راه حل های برتر بسته بندی به مشتریان خود کمک می کنیم تا در بازار متمایز شوند

برای رسیدن به این هدف، ما به طور مستمر در توسعه روابط خود با مشتریان خود سرمایه گذاری می کنیم تا بتوانیم نیازهای امروز و فردای مشتریان خود را برآورده کنیم. تیم مشاوره و طراحی خبره میهن پس از شنیدن خواسته های مشتریان، راه های مختلف بسته بندی محصول را مورد بررسی قرار داد و سپس با استفاده از تجربیات ارزشمند گذشته و دانش روز بسته بندی و استفاده از فناوری های نوین، بهینه ترین نوع بسته بندی را مورد بررسی قرار داد. در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما روی دکمه مشاوره رایگان کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *