کیلومتر 5 اتوبان کرج قزوین، شهرک صنعتی بهارستان، گلستان ششم غربی، پلاک 127

02634760670 - 02634760476

جستجو

انواع کارتن بسته بندی

از زمان‌های گذشته تاکنون انواع کارتن بسته‌بندی همواره در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است. افراد برای اهداف مختلفی مانند حمل و نقل محصولات و اشیاء متنوع مانند اسباب کشی یا صادرات و… و یا حفظ اجناس مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند. این تقاضای بالا باعث شده است که بسیاری از افراد در صنعت تولید انواع کارتن بسته‌بندی فعالیت کنند.

بسته‌بندی‌های کارتنی و جعبه‌ها در اصل محصولاتی از جنس مقوا یا گاهی از تخته فیبر چین‌دار هستند. انواع مختلفی از این جعبه‌ها در بازار وجود دارند که مصرف‌کنندگان براساس نیازهایشان مانند بسته‌بندی مواد غذایی، کارتن دارویی، صادرات کالاها و دیگر کاربردهای متنوع، آن‌ها را انتخاب می‌کنند. در ادامه این مطلب از سایت کارتن سازی مهندسین خبره میهن به توضیحات بیشتری درباره کارتن بسته بندی و آنواع آن به همراه تصاویر کارتن های خبره میهن می پردازیم با ما همراه باشید.

انواع کارتن بسته بندی در مدل های مختلف

در ادامه این مطلب به توضیحات بیشتری درباره انواع کارتن بسته بندی می پردازیم و هر کدام را به همراه تصاویر معرفی می کنیم.

کارتن تاشو

یکی از پرکاربردترین انواع کارتن بسته‌بندی که در صنعت کارتن‌سازی تولید می‌شود، کارتن‌های تاشو هستند که می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های خرده‌فروشی تهیه کنید و یا برای سفارشات عمده به کارخانجات کارتن سازی سفارش دهید.

این نوع کارتن بسته‌بندی یکی از پرکاربردترین انواع بسته‌بندی است که تقریباً برای تمام محصولات مانند خشکبار، مواد غذایی و حبوبات مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از کارتن بسته بندی در انواع مختلف به برند شما کمک می کند تا نام شرکت و برند خود را به نمایش بگذارید و به نوعی تبلیغات برای کسب و کار شما محسوب می شود. از طرفی استفاده از این نوع کارتن بسته‌بندی به ماندگاری بیشتر محصولات کمک می‌کند و از آسیب رسیدن به آنها در فرایند حمل و نقل جلوگیری می کند.

جعبه کارتن بسته بندی

کارتن تخم مرغ

یکی از روش‌های بسته‌بندی تخم‌مرغ، استفاده از جعبه کارتن یا سینی‌های تخم‌مرغ است که برای انتقال و حفاظت بهتر از تخم‌مرغ‌ها طراحی شده‌اند. این کارتن‌ها معمولاً از موادی مانند خمیر قالب یا روزنامه بازیافتی ساخته می‌شوند تا توانایی حفاظت از تخم‌مرغ را داشته باشند.

در بازار، علاوه بر جعبه کارتن‌های ساخته شده از خمیر قالب و روزنامه بازیافتی، ممکن است به کارتن‌های ساخته شده از موادی مانند ورقه‌های پت برخورد کنید که برای بسته‌بندی تخم‌مرغ استفاده می‌شوند.

جعبه کارتن تخم مرغ

کارتن دایکاتی

یکی از انواع جعبه کارتن‌های بسته‌بندی که باید به آنها اشاره کنیم، کارتن‌های دایکاتی هستند که شکل مشخصی ندارند و دستگاه‌های خاصی برای تولید آن‌ها وجود دارد. کارتن‌های دایکاتی جزو انواع محبوب کارتن بسته‌بندی هستند که ساختار و زوایای خاصی دارند، بنابراین برای تهیه آن‌ها نیاز به استفاده از قالب می‌باشد. این نوع از کارتن‌ها در صنایع مختلف مانند صنعت کارتن سازی و بسته‌بندی بسیار مهم و کاربردی هستند و برای تولید کارتن‌های تسلکوپی و کارتن دسته دار و غیره به کار می‌روند.

جعبه کارتن دایکاتی

کارتن اسپتیک

یکی از دیگر انواع کارتن بسته‌بندی، جعبه‌ها و کارتن‌های بسته‌بندی اسپتیک هستند که از ورقه‌ورقه‌های بسته‌بندی مایع، فویل و پلی اتیلن ساخته می‌شوند و برای نگهداری مایعات به کار می‌روند. این کارتن‌ها با وزن کم خود باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل می‌شوند.

مشتریان این کارتن‌ها از آنها برای بسته‌بندی محصولاتی که از پیش ضدعفونی شده‌اند مانند شیر، آب‌میوه، سوپ یا محصولات غیراستریل مثل ماست استفاده می‌کنند.

هدف استفاده از این کارتن‌ها محافظت از محتوای محصول در برابر باکتری‌ها، نور، بخار و حفظ عطر و طعم آنهاست. به عبارت دیگر، کارتن‌های اسپتیک ماندگاری محصول را افزایش می‌دهند.

به طور خلاصه، مزایای استفاده از این کارتن‌ها به عنوان کارتن لبنیات و… شامل صرفه‌جویی در هزینه‌ها، حفاظت کامل از محصول، ماندگاری درازمدت و راحتی برای مصرف‌کننده نهایی و کاهش هزینه‌های پخش کارتن‌های بسته‌بندی است.

جنس کارتن‌های اسپتیک، مقوای کاغذی است که ثبات و استحکام را به محصول بسته‌بندی شده می‌بخشد. همچنین، لفاف اسپتیک از 6 لایه محافظتی تشکیل شده است که شامل کاغذ، پلی اتیلن و آلومینیوم می‌شود. نقش پلی اتیلن در جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل، نگهداری لایه‌ها به یکدیگر و حفظ محصول داخل بسته است. آلومینیوم همچنین برای جلوگیری از نفوذ اکسیژن، طعم و نور مؤثر است.

جعبه کارتن لبنیات

انواع کارتن بسته بندی محکم و جعبه کارتن

در ادامه این مطلب به توضیحات بیشتری درباره انواع کارتن بسته بندی می پردازیم و هر کدام را به همراه تصاویر معرفی می کنیم.

کارتن راه راه

یکی از انواع کارتن‌های محکم و ضخیم، کارتن‌های راه راه هستند که به عنوان تخته موج‌دار، تخته فیبر راه راه نیز شناخته می‌شوند و اکثر اوقات به اسم جعبه مقوایی قهوه‌ای شناخته می‌شوند که برای اسباب کشی و بسته‌بندی و انتقال لوازم به منزل جدید استفاده می‌شوند. این نوع کارتن‌ها معمولاً از سه لایه تشکیل شده‌اند، شامل یک لایه موج‌دار که بین دو لایه مسطح خارجی قرار دارد.

در صنعت بسته‌بندی، کارتن‌های راه راه معمولاً به عنوان “جعبه‌های حمل و نقل و کارتن اسباب کشی” یا “بسته‌های اصلی” شناخته می‌شوند و هدف استفاده از آنها می‌تواند ارسال کالاهای آماده خرده‌فروشی از یک شرکت به فروشگاه‌های مختلف باشد.

کارتن راه راه

کارتن تک لایه(کارتن مونو)

تولید و ساخت انواع جعبه‌های کارتن مونو در اشکال، الگوها و ابعاد متنوعی انجام می‌شود. انتخاب رنگ و چاپ کارتن بسته‌بندی براساس نوع محصول یا بخش تجاری مربوط به آن انجام می‌شود. البته، قیمت این جعبه‌ها بسته به طرح، ابعاد، چاپ و تعداد سفارش ارائه شده نیز متغیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و نحوه سفارش انواع جعبه کارتن بسته بندی با شماره تلفن زیر تماس بگیرید.

custom cardboard boxes

کارتن چند لایه

کارتن‌های چند لایه از جمله نوعی بسته‌بندی با دوام و ویژگی بالشتک برای انتقال محصولاتی که بسیار ارزشمند، شکننده یا سنگین هستند، استفاده می‌شود. این انواع کارتن‌ها معمولاً در تیراژهای بالاتر از نظر هزینه‌ی بسته‌بندی به صرفه‌تر هستند. بنابراین، در هنگام سفارش دادن کارتن بسته‌بندی، حتماً به این نکته توجه کنید.

کارتن‌های چند لایه عموماً شامل کارتن‌های ۳ لایه، ۵ لایه و ۷ لایه هستند. این انواع کارتن‌ها ویژگی‌های متفاوتی دارند؛ برای مثال، کارتن بسته‌بندی ۵ لایه برای اسباب‌کشی و ذخیره‌سازی اجسام بزرگ به مدت طولانی مناسب است، کارتن‌های ۳ لایه برای استفاده در ارسال پستی مناسب هستند، و کارتن‌های ۷ لایه برای بسته‌بندی محصولات سنگین و بزرگ کاربرد دارند.

بیشتر بخوانید: فاکتورهای تشخیص کارتن با کیفیت

کارتن 5 لایه اسباب کشی

کارتن پنجره ای

کارتن پنجره‌ای  از دسته کارتنهای پنج لایه می باشند که برای بسته بندی لوازم آرایشی و تزئینی و یا برای بسته بندی هدایا و جعبه کادو کاربرد دارد. طراحی این نوع از جعبه کارتن ها به گونه ای است که محصول داخل جعبه قابل مشاهده باشد که برای کالاهای تزئینی یک گزینه مناسب و کاربردی می باشد. 

جعبه اسباب بازی

کارتن لمینتی

در میان تمام انواع کارتن بسته‌بندی موجود، احتمالاً کارتن‌های لمینتی بیشترین طرفدار را دارند. دلیل این محبوبیت استفاده از جعبه‌ها و کارتن‌های بسته‌بندی لمینتی برای نگهداری کالاهای ویژه یا گران‌قیمت است. یکی از ویژگی‌های برجسته این نوع کارتن‌ها، چاپ با کیفیت بالا در طراحی و ساخت آنها است.

ویژگی اصلی کارتن لمینتی، ساده‌سازی حمل و نقل کالا با حفظ کیفیت و کمیت آن است. لمینت، دوام جلد چاپی محصول را افزایش می‌دهد و شما می‌توانید همیشه از آنها استفاده کنید. ویژگی دیگر این کارتن‌ها، مقاومت در برابر لکه، چین‌زدگی، چربی و روغن، رطوبت و سایر آلاینده‌ها است.

لازم به ذکر است که تولید کارتن‌های لمینتی توسط تولیدکنندگان مختلف انجام می‌شود، اما کیفیت آنها ممکن است متفاوت باشد. کارخانه کارتن سازی مهندسین خبره میهن تولیدکننده انواع کارتن لمینتی و دیگر انواع جعبه کارتن در کرج با بیش از 20 سال سابقه آماده خدمت رسانی به سراسر ایران می باشد

کارتن لمینتی

انواع کارتن بسته بندی از نظر اندازه و شکل

در ادامه این مطلب به توضیحات بیشتری درباره انواع کارتن بسته بندی می پردازیم و هر کدام را به همراه تصاویر معرفی می کنیم.

جعبه کارتن چهاردرب

این نوع جعبه، پرکاربردترین نوع جعبه کارتنی است که لبه‌های آن و همچنین چاپ بالا و پایین آن یکسان هستند. قیمت کارتن بسته‌بندی این نوع از کارتن‌ها بسته به نوع مقوایی که برای تولید آنها استفاده می‌شود، متغیر است. به عنوان مثال، کارتن بسته‌بندی قند و کارتن تخم‌مرغ هر دو از نوع جعبه چاک دار هستند، اما از مقوایی از دو جنس مختلف ساخته شده‌اند.

کارتن چهاردرب

کارتن زونکن

این جعبه شبیه به جعبه‌های شکاف‌دار معمولی است با این تفاوت که نیمه‌ای از آن شکاف‌دار است. این کارتن دارای یک مجموعه لبه است، طرف بالای آن باز است و می‌توانید آن را از یک طرف بکشید. کاربرد آن برای جابه‌جایی آسان‌تر لوازم خانگی سنگین مانند یخچال و ماشین ظرفشویی است.

کارتن زونکن

جعبه سینی شکل

همانطور که نام این جعبه نشان می‌دهد، شبیه به سینی است و محصول داخل آن قابل مشاهده است. در این نوع از کارتن بسته‌بندی، محتوا را باید از بالا قرار داد و از آن برای حمل محصولاتی مانند مواد غذایی، آشامیدنی، بطری، نوشابه و غیره استفاده می‌شود.

جعبه کارتن سینی شکل

جعبه دایکات سفارشی

جعبه دایکات سفارشی بر اساس سفارش مشتری با دقت به مشخصات و ابعاد دقیق ساخته می‌شود. شرکت تولیدکننده قادر است این جعبه را با اشکال و اندازه‌های مختلف تولید کند. این نوع کارتن در دسته‌ی کارتن بسته‌بندی قرار می‌گیرد و استفاده از آن به‌طور اصلی برای محصولات آرایشی و اسباب‌بازی کودکان مناسب است.

چاپ بسته بندی سفارشی

جعبه تلسکوپی

به‌طور معمول، جعبه‌های بسته‌بندی که تلسکوپی نامیده می‌شوند، از نوعی کارتن تشکیل شده‌اند که قابلیت جمع‌شدن یا درون‌هم قرار گرفتن را دارند. این جعبه از دو قطعه کارتن تشکیل شده و شبیه به یک درب و تلسکوپ پایینی روی بدنه جعبه است. باید ذکر کرد که هرچه طول کشوی پایینی بیشتر باشد، استحکام آن بیشتر خواهد بود و این جعبه یا کارتن بسته‌بندی برای جابه‌جایی محصولاتی شیشه‌ای با ظاهر باریک و طویل استفاده می‌شود.

کارتن تلسکوپی

جعبه بایگانی

همانطور که نام این جعبه نشان می‌دهد، این نوع از جعبه کارتن بسته بندی برای بایگانی یا ذخیره اسناد و مدارک به مدت طولانی مناسب است. ظاهر آن‌ها معمولاً به شکل درب جدا یا چسبیده است. یکی از ویژگی‌های مثبت آن‌ها در مقایسه با سایر انواع کارتن بسته‌بندی، قیمت مناسب و پایداری بالای آن‌ها پس از بایگانی است. همچنین، می‌توانید بر روی آن‌ها اطلاعات و جداول را چاپ و ذخیره کنید. این جعبه‌ها معمولاً در سه نوع مواد تولید می‌شوند: کارتن فشرده و با دوام، چوب و فلز و جعبه‌های پلاستیکی قابل بازیافت.

این جعبه‌ها برای بایگانی اسناد، سوابق پزشکی، اسناد و مدارک حساب‌های شرکت، سوابق کارمندان، یا نگهداری اسناد بسیار مهم و با ماندگاری بالا استفاده می‌شوند.

Utility Boxes

دایکات قفل‌شونده

یکی از انواع کارتن بسته‌بندی که بیشتر در اداره‌های پست مورد استفاده قرار می‌گیرد، کارتن‌هایی هستند که برای حمل و نقل وسایل کوچک استفاده می‌شوند و به عنوان جایگزین پاکت نامه محسوب می‌شوند. ویژگی مثبت این کارتن‌ها این است که امکان اسمبل سریع و آسان دارند و زمان تولید و دور ریز کمی دارند. با قرار دادن لبه، می‌توان یک نوع قفل روی کارتن قرار داد و همچنین می‌توان آن‌ها را برای ذخیره‌سازی در حجم بالا به صورت صاف و خوابیده قرار داد. دوام و ماندگاری بالا، زمان انتقال و تنوع رنگی از ویژگی‌های دیگر این کارتن‌ها هستند.

کارتن دایکات قفل شونده

انواع کارتن بسته بندی شیک و خرید کارتن

اخیراً، خرید کارتن بسته بندی به شدت در حال رونق است، اما چرا؟ امروزه، افراد مختلف از همه طبقات، کسب و کارهای خود را به طور آنلاین گسترش داده‌اند و باعث افزایش نیاز به بسته بندی منظم و استاندارد برای ارسال محصولات، کالاها و خدمات خود به تمام نقاط جهان شده‌اند. مهم نیست که محصول یا محصولات شما چیست، باید برای آن بسته بندی ایمن و مناسب را فراهم کنید. بنابراین، نیاز به سفارش کارتن بسته بندی روز به روز بیشتر می‌شود.

کارخانه کارتن سازی خبره میهن تولیدکننده انواع جعبه کارتن بسته بندی، محصولات بسیار متنوعی از خرید کارتن مقوایی ساده تا انواع مدل‌های دیگر مانند کارتن‌های چاپی و کارتن‌های کیبوردی را ارائه می‌دهد. اما به طور کلی، کارتن‌ها و جعبه‌های تولید شده در این شرکت از کیفیت مواد بالایی برخوردارند و معمولاً می‌توانید آن‌ها را در قالب‌های کارتن های ۳ لایه و ۵ لایه تهیه کنید. با خرید جعبه‌های مقوایی چاپ شده، می‌توانید فرآیند بسته بندی را سرعت بخشیده و از حمل و نقل ایمن اطمینان حاصل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

ما با ارائه راه حل های برتر بسته بندی به مشتریان خود کمک می کنیم تا در بازار متمایز شوند

برای رسیدن به این هدف، ما به طور مستمر در توسعه روابط خود با مشتریان خود سرمایه گذاری می کنیم تا بتوانیم نیازهای امروز و فردای مشتریان خود را برآورده کنیم. تیم مشاوره و طراحی خبره میهن پس از شنیدن خواسته های مشتریان، راه های مختلف بسته بندی محصول را مورد بررسی قرار داد و سپس با استفاده از تجربیات ارزشمند گذشته و دانش روز بسته بندی و استفاده از فناوری های نوین، بهینه ترین نوع بسته بندی را مورد بررسی قرار داد. در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما روی دکمه مشاوره رایگان کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *