کیلومتر 5 اتوبان کرج قزوین، شهرک صنعتی بهارستان، گلستان ششم غربی، پلاک 127

جستجو

سیستم مدیریت رنگ ماشین چاپ فلکسوگرافی

تنوع گسترده ای از مواد اولیه، کمبود استانداردهای رنگ جوهر و ویژگی‌های افزایش نقطه‌ای منحصر به فرد، همگی به پیچیدگی ارتباط و بازتولید رنگ توسط فرآیند فلکسوگرافی کمک می‌کنند. سیستم‌های مدیریت رنگ (CMS) مانند نرم‌افزار ColorTune 3.0 از شرکت Agfa برای تضمین همسانی رنگ بین دستگاه‌های ورودی و خروجی مختلف استفاده می‌شوند تا نتایج چاپ شده با نسخه اصلی همخوانی داشته باشند. استفاده از این سیستم‌ها در فرآیند ارتباط رنگ با هماهنگ‌سازی رنگ‌ها در نمایشگرهای کامپیوتر و دستگاه‌های پروفینگ با نتایج رنگ واقعی یا مورد انتظار از ماشین چاپ کمک می‌کند.

زیرا نمایشگر رنگ می‌تواند طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها نسبت به جوهرهای ماشین چاپ تولید کند ، طراح بایستی که دامنه رنگ‌های قابل چاپ موجود در کامپیوتر را بداند. برای یافتن این دامنه، متخصص رنگ می‌تواند تست سیستم مدیریت رنگ (CMS) را روی ماشین چاپ فلکسوگرافی تحت شرایط کنترل شده اجرا کند و از همان جوهر، کلیشه ها، نوارهای نصب و سیلندرهای آنیلوکس استفاده کند که برای اجرای واقعی مورد نیاز است. از آنجا که هر محصول به طریق مختلفی رنگ را تحت تأثیر می‌گذارد، برای هر نوع جدید متریال باید تست جدید اجرا شود.

نتایج تست وارد نرم‌افزار CMS می‌شوند، که جداول کالیبراسیون را تنظیم کرده و پروفایل‌های ماشینِ چاپ ایجاد می‌کند. دوربین‌های دیجیتال، اسکنرها، نمایشگرها و دستگاه‌های اثبات همگی توسط CMS بر اساس رنگ‌های چاپ شده توسط ماشین چاپ مخصوص به هر کدام تنظیم می‌شوند. دستگاه‌های ورودی مانند دوربین‌ها و اسکنرها، و دستگاه‌های خروجی پیش‌چاپ شامل نمایشگرها و سیستم‌های پروفینگ بر اساس نتایج پیش‌بینی شده در ماشین چاپ تنظیم می‌شوند.

سیستم‌های مدیریت رنگ با تحلیل داده‌های رنگی استاندارد از اهداف تست به تشکیل پروفایل‌ها می‌پردازند. سری تست‌های IT8 می‌توانند برای کالیبره کردن دستگاه‌های ورودی پیش‌از چاپ (مانند اسکنرها) و دستگاه‌های خروجی (مانند دستگاه‌های پروفر)، مانیتورها و خود چاپگر استفاده شوند. تست‌های IT8 7/1، IT8 7/2 و IT8 7/3 ( که در بالا نشان داده شده است ) شامل اطلاعات رنگی استاندارد یکسانی هستند، اما هر یک از فرمت‌های مختلفی است. IT8 7/1 ورودی هدف تست رنگ با بازتاب نوری است که برای کالیبره کردن اسکنرها برای اسکن کارهای با بازتاب نوری در یک سیستم مدیریت رنگ استفاده می‌شود.
IT8 7/2 تصویر شفاف با همان فرمت است IT8 7/1 اما برای کالیبره کردن اسکنرها برای خواندن تصاویر شفاف به جای آثار با بازتاب نوری استفاده می‌شود.
IT8 7/3 فایل دیجیتال با همان فرمت استفاده می‌شود تا دستگاه‌های ایمیج‌سِتر را کالیبره کند. برای ساخت پروفایل چاپ، ابتدا ایمیج‌سِتر کالیبره می‌شود و فایل IT8 7/3 به فیلم خروجی داده می‌شود. کلیشه ها ساخته و نصب می‌شوند، و فایل IT8 7/3 تحت شرایط تولید واقعی چاپ می‌شود. نمونه های چاپ شده برای اندازه‌گیری چگالی، افزایش نقطه، و مقادیر رنگی اندازه‌گیری می‌شوند و داده‌های به دست آمده به سیستم مدیریت رنگ وارد می‌شود. نرم‌افزار مدیریت رنگ CMS سپس مانیتورها، دستگاه‌های پروفینگ دیجیتال و دستگاه‌های ایمیج‌سِتر را مجدداً کالیبره می‌کند تا خروجی هر یک از این دستگاه‌ها با خروجی مورد انتظار از چاپ واقعی هماهنگ شود. برای اندازه‌گیری نمونه‌های چاپی، چندین ابزار اندازه‌گیری رنگ توسط فلکسوگرافی‌ها استفاده می‌شود. چگالی سنج بازتابی به طور عمده در اتاق چاپ استفاده می‌شود و تنها توانایی اندازه‌گیری بازتاب را دارد. این دستگاه توسط فلکسوگرافی برای اندازه‌گیری چگالی چاپ جوهر جامد برای چاپ رنگ‌های فرآیندی دارد. کالریمتر مقادیر عددی به این طیف گسترده رنگی می دهد و جوهرها را به عنوان تک رنگ و یا ترکیبی در صفحه نمایش CMYK می سنجد. اسپکتروفوتومتر بیشتر برای “اثر انگشت‌گذاری” رنگ‌های خاص CMYK و رنگ‌های پایه مورد استفاده برای مخلوط کردن جوهر بسیار مفید است. برای مطالعه بیشتر درباره تکنولوژی فلکسوگرافی کلیک کنید.


هدف تست

توضیحات

کاربرد

IT8 7/1

نمونه‌ای از تست رنگ بازتابی برای کالیبره کردن اسکنرها برای هنرهای بازتابی در سیستم مدیریت رنگ

کالیبره کردن اسکنرها برای هنرهای بازتابی در سیستم مدیریت رنگ

IT8 7/2

ترانسپرنسی با همان فرمت IT8 7/1، اما برای کالیبره کردن اسکنرها برای خواندن شفافیت‌ها و نه هنرهای بازتابی استفاده می‌شود.

کالیبره کردن اسکنرها برای خواندن شفافیت ها

IT8 7/3

پرونده دیجیتال با همان فرمتی که برای کالیبره کردن دستگاه‌های تنظیم تصویر استفاده میشود.

کالیبره کردن دستگاه‌های تنظیم تصویر

ما با ارائه راه حل های برتر بسته بندی به مشتریان خود کمک می کنیم تا در بازار متمایز شوند

برای رسیدن به این هدف، ما به طور مستمر در توسعه روابط خود با مشتریان خود سرمایه گذاری می کنیم تا بتوانیم نیازهای امروز و فردای مشتریان خود را برآورده کنیم. تیم مشاوره و طراحی خبره میهن پس از شنیدن خواسته های مشتریان، راه های مختلف بسته بندی محصول را مورد بررسی قرار داد و سپس با استفاده از تجربیات ارزشمند گذشته و دانش روز بسته بندی و استفاده از فناوری های نوین، بهینه ترین نوع بسته بندی را مورد بررسی قرار داد. در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما روی دکمه مشاوره رایگان کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *